Det umulige bilvalget gjort enkelt
Skal du kjøpe elbil nå eller vente ett eller to år med nybilkjøpet? Her er løsningen på det «umulige» bilvalget.
– Vi møter mange med akkurat denne utfordringen hver dag.
Det forteller Stig-Ove Martinsen, salgssjef hos Kverneland Bil Bergen.
Og det er ikke rart at mange sliter med å velge hvilken bil de skal velge og hva slags motor den skal ha.
– Fremdeles er elbilene som er på markedet i dag i en relativt tidlig stadie. Utviklingen går rivende fort, og å kjøpe en elbil i dag som ikke tilfredsstiller kravene dine til mobilitet fullt ut, er ubehagelig. Samtidig er det risiko å kjøpe en splitter ny bil som brenner bensin. For hva vil skje med annenhåndsverdien på den om noen år?
Stig-Ove Martinsen hos Kverneland Bil mener å ha funnet løsningen. De kaller den for ELEKTRISK+.
Stig-Ove Martinsen, salgssjef Nybil Bergen, er glad for å kunne tilby løsningen Elektrisk+ hos Kverneland Bil. FOTO: Daniel Dombrowski
Dette er ELEKTRISK+
– Du leier en topp moderne bensinbil, og med på kjøpet får du førsterett på de elektriske og hybride bilene fra Ford som kommer i løpet av 2019 og 2020. På den måten får du den siste elektriske bilen først, samtidig som du i mellomtiden kjører rundt i en helt ny bil med moderne og drivstoffgjerrig bensinmotor, som for eksempel en Ford Fiesta med den supereffektive 1,0 ecoboost på 100 hk.
Med løsningen ELEKTRISK+ slipper du dessuten å bekymre deg for et eventuelt fall i annenhåndsverdien på bilen.
– Det er vi som tar risikoen for deg. Gjennom en fleksibel privatleasing-avtale med oss, kan du kjøre rundt i en topp moderne bil mens du venter på din nye Ford-elbil. Når den er klar for levering, bytter vi den ut med bilen du allerede leaser fra oss. Enklere, tryggere og mer fremtidsrettet bilhold får du nok ikke, sier Martinsen og legger til:
– Den eneste risikoen du løper, er å bli stoppet av nysgjerrige naboer fordi du er den første som kjører rundt i den neste hypermoderne Ford-modellen.
Kenneth Heggøy, med sin splitter nye Ford Fiesta. FOTO: Daniel Dombrowski
Vurderte elbil, valgte bensinbil
En av dem som allerede har slått til på løsningen fra Kverneland Bil er Kenneth Heggøy. Han hadde egentlig sett for seg en elbil, men er glad han gikk for en Ford Fiesta med bensinmotor.
– Jeg driver hovedsaklig med småkjøring, og hadde derfor sett for meg en elbil. Men da jeg fikk muligheten til å anskaffe meg en helt ny Fiesta med kort leveringstid og fleksibel privatleasing, syntes jeg det var en god løsning.
Heggøy jobber til daglig som styrer på en barnehage på Løvstakksiden, og bruker bilen stort sett til småkjøring og pendling mellom jobb og hjemmet på nedre Nattland. I helgene blir det også en del kjøring når han dømmer fotballkamper. Med et trent øye for hva som er fair play, falt løsningen til Kverneland Bil i smak hos Heggøy.
– Jeg er veldig komfortabel med valget jeg har tatt. I stedet for å beholde min gamle bil og vente på en bil jeg ikke vet når kommer, kan jeg kjøre rundt i en helt ny og pålitelig bensinbil og samtidig stå først i køen når de nye elbilene fra Ford kommer.
For mens andre står i ventekøer med sin gamle bil, uten å vite når, eller om, elbilen blir klar, står Heggøy først i køen hos Ford i en helt ny bil. Dét korter dessuten ned ventetiden:
– Nå får jeg en sømløs overgang fra bensinbil til elbil, og elbilen jeg ender opp med kommer til å være vesentlig bedre enn de som er tilgjengelig på markedet i dag.
FAKTA:
DETTE ER KVERNELAND BIL ELEKTRISK+
- Fleksibel privatleasing
(lever bilen inn når din nye Ford elbil er klar) - Først i køen på ny elbil fra Ford
- Spesialpris på montering av hjemmelader
- VIP-visning av nye modeller
- Drivstoffkort
(Ta kontakt med Kverneland Bil for mer informasjon)
Lanserer 16 elektriske biler innen 2020
Ford var blant de første til å lansere en fullelektrisk produksjonsbil med sin Ford Focus Electric. Den var med å stake ut kursen for mange av dagens elbiler. Mange Ford-entusiaster venter nå på de nye el- og hybridbilene fra Ford, og snart kommer de på løpende bånd.
– De kommende årene vil det bli lansert 24 hybrid og plug-in hybrid biler. Det vil være alt fra små bybiler til store SUVer. Hva sier du til en helelektrisk SUV krysset med Ford Mustang, avslutter Martinsen.
Vil du vite mer om ELEKTRISK+ ?
Nyheter
-
Med helelektrisk rekkevidde på opptil 602 km, svært raskt hurtiglading, og fullpakket…
-
Fords første norske F-150 Lightning-kunde: En helelektrisk drømmebil for mange nordmenn!
Dag Ødegaard var ikke i tvil et sekund. Nå er han den første norske eieren som… -
Derfor står nordmenn i kø for å kjøpe nye helelektriske 5-seters F-150 Lightning
«Rett og slett en imponerende bil», konkluderte TV2 Broom, mens VG mente at… -
Nye Transit Custom MS-RT og Ranger MS-RT: Motorsportsinspirert produktivitet i premium-klassen
Ford Pro lanserte i dag de to nye motorsportsinspirerte, premium nyttekjøretøyvariantene… -
Her leverer Ford sin første F-150 Lightning i Norge
I dag fikk den første kunden i Norge overlevert sin nye helelektriske 5-seters… -
Nye Ford Mustang og Mustang Dark Horse klar for salg i Europa
Med et digitalt førermiljø støttet av dataspillteknologi, fornyet design og… -
Ford avduket den nye kompakte varebilen Transit Connect: Bedre på det meste
Ford Pro avduket i dag den nye generasjonen av en av sine mest solgte varebiler… -
Dennis Olsen debuterer som Ford-fabrikkfører i 24-timers løpet på Daytona
Med nordmannen Dennis Olsen bak rattet på den nye racingbilen Mustang GT3, innleder… -
Petter (90) kjøpte ny knallgul Mustang Mach-E: Økonomi og teknologi viktigst
Da svigerdatteren til Petter Skuggedal kjøpte seg ny rød Mustang Mach-E for… -
Nye Transit Courier på vei til de første kundene: Større, sterkere og smartere på alle måter
Nye Ford Transit Courier har blitt langt større, smartere og sterkere. Nå er… -
Her er nye Ford Kuga: Europas mest solgte ladbare hybrid med bedre ytelse, fornyet design og som ny og tøff Active-variant
Ford avduket i dag nye Ford Kuga ladbar hybrid. Europas mest solgte ladbare… -
Ford lanserer svært gunstig finansiering på Mustang Mach-E:
For å sikre at taktskifte i overgangen til en helelektrisk bilpark i Norge opprettholdes…