COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

Kampanjer
08.03.2019

Lanserer 9-seteren Tourneo Custom som hybrid

Som den første i sitt segment kommer den praktiske 9-seteren Ford Tourneo Custom i midten av 2019 som mild hybrid. Avanserte førerassistanseteknologier som aktiv parkeringshjelp og antikollisjonssystem med fotgjengeroppdagelse blir tilgjengelig på den luksuriøse og svært romslige bilen.


- Den siste generasjonen Tourneo Custom har vært en stor suksess i hele Europa, både for de som driver med persontransport og for storfamilier med et ekstra stort plassbehov. Med den nye EcoBlue mild hybrid-løsningen vil lavere drivstoffkostnader gjøre bilen enda mer attraktiv for de som er ute etter en fleksibel, luksuriøs og stor bil med maksimal komfort for alle passasjerene, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Nye Ford Tourneo Custom kan også fås med 8 seter.

Siden lanseringen av den nye modellen Tourneo Custom - i starten av 2018 - solgte Ford hele 17.100 biler i Europa i løpet av fjoråret. Den nye modellen, som har fått premium interiør og nytt design, solgte hele 28 % flere i 2018 enn i 2017.


Lavere driftskostnader med ny hybridløsning


Den forbedrede Tourneo Custom blir nå den første i klassen som kommer med en 48-volts mild hybridløsning. Spesielt ved kjøring som innebærer mye start og stopp gir hybridteknologien lavere drivstoffkostnader. Ved vanlig kjøring vil løsningen redusere forbruket med rundt 9% i forhold til dagens bil.

Systemet lagrer bremseenergien i et 48-volts litium-ion batteri og bruker den lagrede energien til å hjelpe til med dreiemoment.

Ford Tourneo Custom med EcoBlue mild-hybrid kommer også med et avansert system for automatisk start og stopp. Når det er aktivert kan det slå inn både når bilen står stille, i gir og når det bremser ned for å stoppe. Sjåføren kan forhåndsinnstille når motoren skal stoppe ved nedbremsing, og velge mellom 12 km/t, 16 km/t eller 20 km/t.

Den nye hybridløsningen fås med manuell girkasse og 185 HK med Fords sofistikerte 2-liters EcoBlue dieselmotor og et maksimalt dreiemoment på 415 Nm. Den nye motorvarianten er også en mer sportslig motor og gir mer krefter enn den nåværende motoren. Dette merkes spesielt godt når bilen er fullastet med 9 personer og bagasje.

Motoren i Tourneo Custom kommer med et eget øko-modus. Her blir bilen optimalisert for å kjøre med lavest mulig drivstofforbruk.

Kommer med Fords nye modemteknologi


Nye Tourneo Custom blir også tilgjengelig med FordPass Connect. Dette er en innebygd modemteknologi som gir deg muligheten til å styre en rekke av bilens funksjoner og få tilgang til kjøretøydata fra en app på mobiltelefonen. Du kan for eksempel låse opp og igjen bilen, sjekke kjøretøystatus som dekktrykk, drivstoff- og oljenivå, samt lokalisere bilen via FordPass-appen.

Med modemet FordPass Connect blir også den store 8/9-seteren til et mobilt Wi-Fi hotspot hvor hele 10 enheter kan koble seg til internett samtidig.

For bedriftskunder gir FordPass Connect nye muligheter for best mulig bruk av bilparken. Den holder driftskostnadene nede og gir full oversikt over bilbruken til enhver tid. Dette vil blant annet webløsninger for flåtestyring som Ford Telematics og Ford Data Services sørge for. Disse tjenestene lanseres i løpet av 2019.

Mange nye førerassistanseteknologier

Førerassistanseteknologier som nå for første gang vil bli tilgjengelig på Tourneo Custom er:

  • Forbedret blindsoneinformasjonssystem: Nå tar det også hensyn til den blindsonen du får ved kjøring med tilhenger eller campingvogn.
  • Adaptiv cruisekontroll med intelligent hastighetsbegrenser: Leser automatisk fartsskilt og sørger for at bilen ikke overskrider de fartsgrensene som blir registrert.
  • Filskiftevarsler og Lanekeeper: Et system som overvåker veimerkingen og varsler deg med lett risting i rattet når du er i ferd med å bevege deg over i feil fil. Hvis føreren ikke styrer bilen inn i midten av filen, gir systemet styringsassistanse for å holde bilen i filen.
  • Aktiv Parkeringsassistent: Bilen kan selv lukeparkere eller parkere vinkelrett inn i en luke som i et parkeringshus. Det eneste sjåføren trenger å gjøre er gasse og bremse.
  • Antikollisjonsassistanse med fotgjengeroppdagelse: Oppdager bilen en person eller kjøretøy i veibanen foran, hjelper systemet sjåføren med å bremse dersom sjåføren ikke reageres på varslene som blir gitt. Systemet kan også oppdage fotgjengere i mørket hvis de er opplyst av bilens lys.


Maksimal fleksibilitet


Nye Ford Tourneo Custom er den eneste bilen i sitt segment hvor setene på andre rad kan justeres slik at passasjerene på 2. og 3. rad ser mot hverandre. Seteradene kan selvsagt også stilles inn slik at alle ser i bilens kjøreretning.

Tourneo Custom kommer i en kort og en lengre variant med bedre plass til bagasje.


Kommer som Titanium X


For å tilfredsstille alle kundegrupper kommer nye Ford Tourneo Custom også i en toppspekket Titanium X-versjon som inkluderer skinnseter, SYNC 3 med navigasjon og ryggekamera og Bi-Xenon-hovedlykter som standard.


Forventet drivstofforbruk og CO2-utslipp:

Motor
Forventet CO2-utslipp (g/km) NEDC CO2MPAS
Forventet COS-utslipp (g/km) WLTP
Forventet drivstofforbruk (l/100 km) WLTP

EcoBlue
EcoBlue Hybrid
EcoBlue
EcoBlue Hybrid
EcoBlue
EcoBlue Hybrid
2.0-liter 185 HK Manuell
Forventet CO2-utslipp (g/km) NEDC CO2MPAS154-164
Forventet CO2-utslipp (g/km) NEDC CO2MPAS137-147
Forventet COS-utslipp (g/km) WLTP187-232
Forventet COS-utslipp (g/km) WLTP183-227
Forventet drivstofforbruk (l/100 km) WLTP7.2-8.9
Forventet drivstofforbruk (l/100 km) WLTP7.0-8.7
2.0-liter 185 HK Automat
Forventet CO2-utslipp (g/km) NEDC CO2MPAS161-180
Forventet CO2-utslipp (g/km) NEDC CO2MPASN/A
Forventet COS-utslipp (g/km) WLTP206-245
Forventet COS-utslipp (g/km) WLTPN/A
Forventet drivstofforbruk (l/100 km) WLTP7.9-9.3
Forventet drivstofforbruk (l/100 km) WLTPN/A


The declared Fuel/Energy Consumptions, CO2 emissions and electric range are measured according to the technical requirements and specifications of the European Regulations (EC) 715/2007 and (EC) 692/2008 as last amended. Fuel consumption and CO2 emissions are specified for a vehicle variant and not for a single car. The applied standard test procedure enables comparison between different vehicle types and different manufacturers. In addition to the fuel-efficiency of a car, driving behaviour as well as other non-technical factors play a role in determining a car's fuel/energy consumption, COemissions and electric range. CO2 is the main greenhouse gas responsible for global warming.


From 1 September 2017, certain new vehicles will be type-approved using the World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) according (EU) 2017/1151 as last amended, which is a new, more realistic test procedure for measuring fuel consumption and CO2 emissions. From 1 September 2018 the WLTP will fully replace the New European Drive Cycle (NEDC), which is the current test procedure. During NEDC Phase-out, WLTP fuel consumption and CO2 emissions are being correlated back to NEDC. There will be some variance to the previous fuel economy and emissions as some elements of the tests have altered i.e., the same car might have different fuel consumption and CO2 emissions.

Kontakt oss



Nyheter